Mopedutbildning

EU-MOPED

Nästa tillfälle att boka in sig på:

Mars (fullbokat)

April (fullbokat)

Maj (fullbokat)

Tips: Kolla även efter tider på vår sida i Nynäshamn!

-förbered innan anmälan genom att ansöka om körkortstillstånd hos Transportstyrelsen!

Ring eller mejla oss för att anmäla : 08-777 30 04

Vi utbildar för behörighet AM klass 1 som ofta även kallas för EU-moped.

Behörigheten ger även rätt att framföra moped klass II samt traktor och vissa typer av motorredskap.

Ett körkort med behörighet för AM är ett riktigt körkort och kan därför användas som ID-handling.

För att få köra moped klass 1 behöver man:

• Ha fyllt 15 år
  • Ha gått utbildning hos behörig utbildare
  • Ha hjälm vid körning
  • Följa gällande trafikregler
  • Ha giltig trafikförsäkring för mopeden

Utbildningen är 12 timmar lång och innehåller 4 timmar praktisk körning+ 8 timmar lärarledd teorikurs.

För att påbörja sin praktiska övningskörning måste man minst vara 14 år och 9 månader gammal. Ett giltigt körkortstillstånd från Transportstyrelsen krävs. Ansök på (www.transportstyrelsen.se).

I vår utbildning på Yvonnes Trafikskola ingår allt nödvändigt kursmaterial såsom böcker samt moped och hjälm vid övningskörningen.

Totala priset hos oss är 5400 kr. Betalas minst 5 arbetsdagar innan påbörjad utbildning.

Digitala boken samt Onlinetester 1 mån 349 kr / 3 mån 798 kr / 6 mån 1150 kr / 1 år 1400 kr (läggs till separat vid önskemål)

Trafikverket debiterar kostnad separat.

Eleven studerar egenhändigt inför det teoretiska provet som slutligen genomförs på Trafikverket.

Efter godkänt prov får du ditt körkort!

Utbildningen är i enlighet med Transportstyrelsens kursplan.